Navigeer naar content
Yora Rienstra, Vera Marijt E.A. Vrouwejaars (Annemieke Van Der Togt)

Veelgestelde vragen start verkoop

Op donderdag 15 mei om 11:00 uur start de kaartverkoop voor het nieuwe theaterseizoen! Het theaterprogramma biedt veel bekende namen, vertrouwde favorieten als Nieuwe Lente en Sunday Tones en biedt ruimte aan jong talent. Hier vind je alle informatie om zeker te weten dat jij straks goed zit!

Vrienden Voorverkoop

Hoe werkt de Vrienden Voorverkoop?

In tien stappen naar je favoriete voorstelling in theaterseizoen 2025 - 2026

 

  • Wanneer je op 8 of 15 mei onze website bezoekt, wordt je automatisch in onze wachtruimte geplaatst;
  • Zodra je aan de beurt bent, maak je je keuze in de theateragenda;
  • Kies een voorstelling en klik op paarse button Bestellen voor Vrienden;
  • Login met je mailadres en wachtwoord;
  • Kies je stoel(en) in de theaterzaal;
  • Voeg een horeca-arrangement naar keuze toe (optioneel);
  • Kies nog een voorstelling/meer voorstellingen van je keuze;
  • Rond je bestelling af;
  • Selecteer betaalmethode en rond af:
    1. iDeal;
    2. Digitaal tegoed;
    3. PodiumCadeaukaart/ Cool Cadeaukaart / Nationale Kunst en Cultuur Cadeaukaart.
  • Je ontvangt je tickets per mail. Je tickets zijn ook terug te vinden in Mijn Cool.

Ik ben ingelogd als Vriend maar kan niet bestellen

Mail de Servicebalie met je naam telefoonnummer en emailadres. Het kan zijn dat je dubbel in ons systeem staat. Wij helpen je graag verder.

Waarom ben ik in een wachtrij geplaatst?

Omdat we veel belangstelling verwachten voor ons mooie programma, werken we dit jaar met een digitale wachtrij. Een eerlijk systeem waarmee we de ticketverkoop in goede banen leiden.

Ik ben geen Vriend, wat nu?

Op donderdag 8 mei start onze exclusieve Vrienden Voorverkoop. Maar geen zorgen, er blijven altijd genoeg tickets beschikbaar voor de reguliere verkoop. Ook voor de grote namen.

Liever nu al verzekerd zijn van je plek? Word dan nu Vriend van Cool en bestel direct je tickets vanaf donderdag 8 mei.

Waarom zijn Peter Pannekoek en Ronald Goedemondt uitverkocht?

Op verzoek van de artiesten zijn deze voorstellingen eerder in verkoop gegaan. We hebben ons publiek hier per mail over geïnformeerd.

Geen mail ontvangen? Meld je hier (opnieuw) aan voor de nieuwsbrief.

Tickets bestellen

Online tickets bestellen start verkoop

Vanaf donderdag 15 mei 11:00 uur is het voor iedereen mogelijk om tickets te bestellen via de website.

Op onze website kun je 24 uur per dag tickets bestellen voor voorstellingen en evenementen. Wanneer je online tickets bestelt, kun je betalen via iDeal, de Cool Cadeaukaart en de PodiumCadeaukaart.

Waarom ben ik in een wachtrij geplaatst?

Omdat we veel belangstelling verwachten voor ons mooie programma, werken we dit jaar met een digitale wachtrij. Een eerlijk systeem waarmee we de ticketverkoop in goede banen leiden.

Telefonisch tickets bestellen start verkoop

Vanaf donderdag 15 mei 11:00 uur is het voor iedereen mogelijk om tickets te bestellen. Telefonisch tickets bestellen is ook mogelijk. Houd rekening met langere wachttijden dan je van ons gewend bent. Je ontvangt vervolgens per e-mail een betaallink. Na betaling is je reservering definitief en ontvang je de e-tickets gelijk per mail.

Bestel je na 15 mei? Dan gelden de onderstaande openingstijden.

Tel: 072 576 09 55

maandag t/m vrijdag 13:00 - 18:00 uur
zaterdag 14:00 - 17:00 uur

Aan de Servicebalie tickets bestellen

Vanaf donderdag 15 mei 11:00 uur is het voor iedereen mogelijk om tickets te bestellen. Het bestellen van tickets bij onze Servicebalie is ook mogelijk. Houd rekening met langere wachttijden dan je van ons gewend bent. Je ontvangt vervolgens per e-mail een betaallink. Na betaling is je reservering definitief en ontvang je de e-tickets gelijk per mail.

Bestel je na 15 mei? Dan gelden de onderstaande openingstijden.


maandag t/m vrijdag 13:00 - 18:00 uur
zaterdag 14:00 - 17:00 uur

Tijdens voorstellingen of evenementen buiten deze openingstijden is de Servicebalie één uur voor aanvang geopend.

Rolstoelplaatsen bestellen

Rolstoelplaatsen kunnen niet online worden besteld. Je kunt een ticket voor een rolstoelplek met daarnaast een plek voor een begeleider bestellen via onze Servicebalie (telefonisch, aan de balie en per e-mail).

Hoeveel kaarten mag ik maximaal bestellen per voorstelling?

Je kunt maximaal 10 kaarten per voorstelling in één keer bestellen via de website en voor zeer populaire producties geldt een maximum van 4 kaarten per persoon.

Ik heb betaald, maar nog geen bevestiging gehad?

Na het afronden van je bestelling, ontvang je een bevestiging per mail. Je kunt vervolgens je tickets downloaden. Je tickets zijn ook terug te vinden in Mijn Cool.

Het ticketingsysteem verstuurt na akkoord van betaling door de bank de bevestigingsmails uit. Bij enkele banken zit daar een kleine vertraging tussen. Wees gerust, je tickets blijven op jouw naam gereserveerd staan.

Betaalmethodes bij Cool

Wat zijn de betaalmethodes bij Cool?

Online kun je me iDeal of digitaal tegoed betalen. Ook is het mogelijk om online met de Cool Cadeaukaart, Podium Cadeaukaart en de Nationale Kunst en Cultuur Cadeaukaart te betalen. Het (eventuele) restantbedrag kun je met iDeal betalen. 

Wanneer je telefonisch tickets bestelt ontvang je in je mail een betallink die met iDeal te betalen is. Tickets die aan de Servicebalie gekocht worden zijn per pin te betalen.

Betalen met digitaal tegoed

Wanneer je een digitaal tegoed hebt, verschijnt je actuele saldo in de laatste stap van het online bestelproces. Je hoeft niet al je digitaal te goed in één keer te gebruiken, een eventueel restant aan tegoed blijft geldig voor een volgende bestelling. Wanner je digitaal tegoed niet toereikend is om je gehele bestelling te betalen, kun je het resterende bedrag afrekenen met iDeal. Je actuele saldo is ook te bekijken in Mijn Cool.

Ik kan mijn digitaal tegoed niet zien

Mogelijk sta je dubbel in ons ticketingsysteem. Neem contact op met ons via info@coolkunstencultuur.nl, vermeld in je mail duidelijk je postcode, huisnummer en het telefoonnummer waarop je te bereiken bent. 

Betalen met een cadeaukaart

De Cool Cadeaukaart, de Podium Cadeaukaart en de Nationale Kunst en Cultuur Cadeaukaart zijn online op onze website te verzilveren. De Cool Cadeaukaart en Podium Cadeaukaart zijn ook via onze website te koop. Klik hier voor meer informatie. 

Let op! De drie cadeaukaarten zijn tijdens het online bestelproces te verzilveren door Gift cards te selecteren.

Bestel met een gerust hart

Kan ik mijn tickets annuleren?

Gedurende het theaterseizoen is het omruilen* en teruggeven van toegangsbewijzen mogelijk tot uiterlijk zes uur voor de voorstelling. In het geval dat je je tickets annuleert ontvang je het bedrag van je tickets terug als digitaal tegoed. De annulering- en omruilkosten bedragen € 2,50 per kaart. Heb je kaarten gekocht via NTK? Dan kun je contact met hen opnemen en gelden hun voorwaarden.

*Een eventueel prijsverschil wordt omgezet in een digitaal tegoed of wordt nog afgerekend.

Weet waar je koopt

Zorg ervoor dat je je tickets altijd via een officieel verkooppunt koopt. Wil je ergens anders bestellen dan rechtstreeks bij Cool kunst en cultuur? Klik hier voor de betrouwbare locaties.

Gaat de voorstelling niet door?

Als de voorstelling onverhoopt wordt verplaatst of geannuleerd, bieden we je - indien mogelijk - een nieuwe speeldatum aan. Ben je verhinderd op deze nieuwe datum geef dit dan binnen 4 weken na ontvangst annuleringsmail aan ons door, je ontvangt het aankoopbedrag van je tickets retour.

Als er geen nieuwe speeldatum gevonden wordt, krijg je het aankoopbedrag van je tickets retour.

Heb je betaald met een cadeaukaart dan is terugbetaling niet mogelijk en krijg je een digitaal tegoed (onbeperkt geldig).

Wil je na de periode van 4 weken na ontvangst annuleringsmail alsnog annuleren? Dat kan, de Kun je zelf niet-ruilregels zijn van kracht.

Wijziging programma 25/26

Na het drukken van de brochure zijn er wat wijzigingen geweest in ons programma. Onderstaand zie je een overzicht van de wijzigingen.

  • Sunday Tones: Pharis en Jason Romero worden vervangen door Sunday Tones: David Luning & Ben Dubin

Maak je bezoek nog cooler

Waar zijn het Gouden Stoel- en Nagenietarrangement?

Vanaf seizoen 2025-2026 hebben we onze vertrouwde Gouden Stoel- en Nagenietarrangementen in een nieuw jasje gestoken. Maak kennis met onze Skoftig lekkere arrangementen! Net als voorheen geniet je van een gereserveerde tafel, maar nu met een lekkere West-Friese twist. Denk aan smaakvolle hapjes en drankjes van lokale makers, helemaal in het thema van onze regio.

We begrijpen dat je misschien even moest zoeken naar de vertrouwde naam, maar geen zorgen: dit nieuwe arrangement is minstens zo gezellig – én lekker!

Ik wil een horeca arrangement of extra mee bestellen met mijn tickets

  1. Ga naar de agenda en zoek de voorstelling waarbij je een arrangement wilt bestellen;
  2. Klik op Bestellen;
  3. Selecteer je stoelkeuze. Is je voorstelling ongeplaceerd / in Toon? Selecteer dan het aantal stoelen. Klik dan op Bestel kaarten;
  4. Klik op Bestel mee: Skoftig lekkere horeca arrangementen*;
  5. Selecteer het aantal items dat je wilt bestellen en maak je keuze tussen vegetarisch of vlees;
    Ook een Theaterdiner bijboeken (alleen mogelijk met een los Ientje toe)? Deze kun je gelijk mee bestellen op dezelfde manier*.
  6. Controleer je winkelmandje en rond je bestelling af.

*Staat het item er niet tussen als optie? Dan is deze uitverkocht.

Ik heb al tickets maar wil toch een horeca arrangement of extra bijbestellen

Heb je al tickets voor de voorstelling, maar wil je toch nog een Skoftig lekker arrangement bijboeken? Dat kan!

  1. Ga naar de agenda en zoek de voorstelling waarbij je een arrangement wilt bestellen;
  2. Klik op Bestellen;
  3. Is je voorstelling ongeplaceerd / in Toon? Dan kun je direct naar stap 4. Is je voorstelling geplaceerd (d.w.z. kun je stoelen kiezen in de zaalplattegrond van de Rodi Media zaal)? Klik dan onderaan op Automatische plaatskeuze;
  4. Klik op Bestel mee: Skoftig lekkere horeca arrangementen*;
    Uiteraard hoef je geen theatertickets mee te bestellen. Laat deze velden op 0 staan. 
  5. Selecteer het aantal items dat je wilt bestellen;
    Ook een Theaterdiner bijboeken (alleen mogelijk met een los Ientje toe)? Deze kun je gelijk mee bestellen op dezelfde manier*.
  6. Controleer je winkelmandje en rond je bestelling af.

*Staat het item er niet tussen als optie? Dan is deze uitverkocht.